2012. márc. 28.

Ólafur Arnalds és Nils Frahm koncert: élmények, érzések

Először is leszögezném, hogy egy egy teljesen személyes, érzéseken alapuló kis beszámoló lesz.
Hihetetlenül vártam ezt az estét, mert biztos voltam benne, hogy valami csodát hoz nekünk majd az izlandi Óli és  a német származású Nils. És nem tévedtem. Nilsnek véleményem szerint nehezebb dolga volt, mert nem volt mellette ott "támogatásként" a hegedűs és a csellista, de szerintem kitűnően magával vitte a közönséget. Megjárhattunk vele mélységeket és magasságokat egyaránt. Zseniális, amit ki tud hozni a zongorából. 
Óli... Hát már Nilsnek is sikerült hegyeket megmozgatnia bennem, és elérnie olyan pillanatokat, amikor összeszorult picit a szívem és a torkom, de ez Ólira még inkább igaz volt. Játszott a legújabb albumáról  (Another Happy Day OST (2012) ), illetve felcsendültek a  Living Room Songs dalai is... Szerintem mindenkinek lehetett legalább egy olyan dal az este folyamán, amit valahogy közelebb érzett magához, mint a többit. Nálam ez akkor jött el, amikor a visszataps után Óli eljátszotta a Nagymamájának írt dalt...És ezzel sikerült az életem jelenlegi egyik legérzékenyebb pontjára rátalálnia, úgyhogy ahogy már indulás előtt sejtettem, kellett a papírzsepi... 
Nem maradt el a várva várt közös improvizáció sem. És együtt meg kell, hogy mondjam még jobbak, mint külön külön. Két akkora zsenialitással, tehetséggel megáldott, széplelkű férfit láttunk és hallottunk magunk előtt, akik között teljes volt az összhang a színpadon.... Köszönet, hogy itt voltak, és a szervezőknek, hogy elhozták őket nekünk!:) Érdekes volt egyébként egyedül átélni ezt az élményt. Közben néha figyeltem, hogy a körülöttem ülőkből mit vált ki a zene. Volt aki hozzám hasonlóan nem mindig bírta ki, hogy ne csak a lelke de a teste is   együtt  mozduljon a zenével...:) Tudnék egyébként még áradozni, de inkább azokat a  gondolatokat megtartom magamnak:)
Jöjjön inkább a dal, "Lag fyrir Ömmu", mely jelentése "Song for grandma"...

1 megjegyzés:

Megabo írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.